Середа першої седмиці Великого Посту.
Розмістив Admin на March 20 2013 - 14:22:59
Преосвященнійший Афанасій, цього року вперше відслужив Літургію Ранішосвячених дарів

20 березня 2013 року, у середу першої седмиці Великого посту, Преосвященнійший Афанасій, єпископ Конотопський звершив Літургію Ранішосвячених Дарів у Свято-Воскресенському кафедральному соборі м. Суми.

Читати більше...


Розширені новини
Преосвященнійший Афанасій, цього року вперше відслужив Літургію Ранішосвячених дарів

20 березня 2013 року, у середу першої седмиці Великого посту, Преосвященнійший Афанасій, єпископ Конотопський звершив Літургію Ранішосвячених Дарів у Свято-Воскресенському кафедральному соборі м. Суми.

Владиці співслужили клірики кафедрального собору.

Літургія Ранішосвячених Дарів – одне з найкрасивіших богослужінь Православної Церкви і є окрасою служб Великого посту. Її дійсно можна назвати серцевиною, найбільш характерним богослужінням цього священного періоду. Назва цієї служби розкриває нам саму сутність її, тобто вона є літургією саме Дарів Ранішосвячених. Цією ознакою відрізняється від повних Літургій святителів Василія Великого і Іоанна Золотоустого, на яких звершується Свята Євхаристія – приношення і освячення Дарів. В древніх рукописних служебниках це богослужіння називається «Літургією Великої Чотиридесятниці». Треба зазначити, що під час Великого посту протягом тижня, крім суботи і неділі, вірним пропонуються Святі Дари, що освячувались на одній із повних Літургій. Подаються християнам Святі Дари, щоб і в ці дні посту і скорботи за свої гріхи, вони могли причаститися Пречистих Тіла і Крові Господніх і, через споживання їх, освятитися і отримати духовні сили для боротьби з гріхами. Власне, Літургія Ранішосвячених Дарів не є «літургією» у тому сенсі, в якому ми розуміємо Літургії святих Василія Великого та Іоанна Золотоустого, а являється особливим чином Причастя.

Щоб зрозуміти причини виникнення чину причащання ранішосвяченими Святими Дарами, слід поглянути в глибину історії. Корені цього чину сягають сивої давнини і є древньою практикою Церкви. В перші віки християнства віруючі причащались Пречистих Тіла і Крові Господніх на кожній літургії. Існував звичай, що віруючі, коли не було літургії на тижні, причащались вдома Святих Дарів, які залишились від літургії звершеної в неділю. На основі цього звичаю викристалізувалось в монастирях особливе молитовне правило. Всі ченці разом молились перед Причастям і потім вони також разом дякували Богові, Який сподобив їх стати причасниками Святих Тіла і Крові Господніх. Це відбувалось після Вечірні, або після 9 Години( 3 години дня ), тому що древні пустельники вели строгий спосіб життя і споживали їжу лише один раз в день – увечері. З часом це молитовне правило стало подібним до невеликої служби, яка була дещо схожа до літургії. Так виникло чинопослідування, яке ми звикли зараз називати «Зображальними», що в сучасній практиці звершується безпосередньо перед Літургією Ранішосвячених Дарів. Сама назва «Зображальні» вказує на подібність цієї короткої служби до чину літургії.

Літургія Ранішосвячених Дарів починається Вечірнею, оскільки віруючі у древні часи строго дотримувались посту. Цей час для них був порою, повною стримання від їжі до заходу сонця. Причастя ж Святих Дарів повинно було завершити, увінчати пісний день. Власне, чин Літургії Ранішосвячених Дарів складається з Вечірні, в кінці якої подаються Святі Дари, звершується Причастя і підносяться після нього подячні молитви.

В даний час Літургія Ранішосвячених Дарів служиться не ввечері, а зранку, але, так як і колись, закликає нас у дні Великого посту перебувати в храмі, як місці особливої присутності Божої. Літургія є тим настійливим закликом Матері Церкви до частого Причастя Святих Христових Таїн, в Літургії ми чуємо живий голос Святоотцівського передання, який закликає нас до життя з Христом і у Христі. Християнське серце зігрівають слова, які дають надію на життя вічне: «Хліб Небесний і Чашу життя споживіть – і побачите, що благий Господь».

        Джерело:  Прес-центр Сумської єпархії