Постанова
Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2005 р. №770
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 18 серпня 2005 р. N 770
Київ
Про затвердження Положення про
Державний департамент у справах релігій
Кабінет
Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про Державний департамент у справах релігій, що
додається.
2. Розмістити Державний департамент у справах релігій на умовах оренди
в приміщеннях п'ятого поверху адміністративного будинку по вул.
Прорізній, 15, у м. Києві робочою площею 375 кв. метрів.
Прем'єр-міністр України
Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 серпня 2005 р. N 770
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний департамент у справах релігій
1.
Державний департамент у справах релігій (далі —
Держдепрелігій) є урядовим органом державного управління, який діє у
складі Мін'юсту і йому підпорядковується.
2. Держдепрелігій у своїй діяльності керується Конституцією
(254к/96-ВР) і законами України, актами Президента України і Кабінету
Міністрів України, наказами Мін'юсту та цим Положенням.
3. Основними завданнями Держдепрелігій є:
участь у реалізації державної політики щодо релігії, церкви та
релігійних організацій;
сприяння зміцненню взаємопорозуміння між релігійними організаціями
різних віросповідань, вирішенню у межах компетенції спірних питань, які
виникають у відносинах між такими організаціями;
узагальнення практики застосування законодавства у сфері
державно-церковних відносин, розроблення пропозицій щодо подальшого
його вдосконалення та внесення їх на розгляд Міністра юстиції;
забезпечення проведення релігієзнавчої експертизи та реєстрації
статутів (положень) релігійних організацій;
сприяння у вирішенні питань, пов'язаних з передачею релігійним
організаціям колишніх культових будівель та іншого церковного майна;
сприяння участі релігійних організацій України у міжнародних релігійних
рухах і форумах та їх співробітництву з Європейським Союзом у сфері
релігії, здійсненню ділових контактів з міжнародними релігійними
центрами та іноземними релігійними організаціями.
4. Держдепрелігій відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє механізм забезпечення реалізації державної політики щодо
релігії, церкви та релігійних організацій, координує діяльність органів
виконавчої влади з питань формування і регулювання відносин між
державою, церквою та релігійними організаціями;
2) готує поточні і довгострокові прогнози щодо релігійних процесів в
Україні;
3) забезпечує проведення релігієзнавчої експертизи;
4) проводить відповідно до законодавства реєстрацію статутів (положень)
релігійних організацій;
5) веде облік релігійних організацій, що діють в Україні, культових
будівель і споруд, які належать або використовуються цими
організаціями;
6) сприяє вирішенню питань, пов'язаних з передачею у користування чи у
власність релігійних організацій колишніх культових будівель та іншого
церковного майна;
7) організовує проведення наукових досліджень з питань
державно-церковних відносин;
8) взаємодіє з науково-дослідними установами і навчальними закладами з
метою обміну досвідом у проведенні наукових досліджень з питань
формування і реалізації державної політики щодо релігії, церкви та
релігійних організацій;
9) проводить за дорученням Міністра юстиції в установленому порядку
переговори і консультації з релігійними центрами та управліннями, у
тому числі з тими, що перебувають за межами України, з питань, що
належать до його компетенції, сприяє організації паломництва віруючих в
Україну та за її межі;
10) сприяє на прохання релігійних організацій досягненню домовленостей
між ними та органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування;
11) надає організаційно-методичну та консультаційну допомогу з питань
застосування законодавства про свободу світогляду і віросповідання;
12) розглядає в установленому порядку звернення фізичних і юридичних
осіб з питань, що належать до його компетенції;
13) організовує проведення форумів, конференцій, семінарів, інших
заходів з питань, що належать до його компетенції;
14) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.
5. Держдепрелігій має право:
залучати спеціалістів органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з
їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади,
органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій
інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його
компетенції;
звертатися у випадках, передбачених законодавством, до суду з питань
припинення діяльності релігійних організацій.
6. Держдепрелігій у межах своїх повноважень видає накази
організаційно-розпорядчого характеру.
7. Держдепрелігій очолює директор, який призначається на посаду і
звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра
юстиції.
Директор Держдепрелігій є членом колегії Мін'юсту.
Директор Держдепрелігій має заступників (не більше трьох), у тому числі
першого, які призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом
Міністрів України за поданням Міністра юстиції, погодженим з директором
Держдепрелігій.
Розподіл обов'язків між заступниками провадить директор Держдепрелігій.
8. Директор Держдепрелігій:
здійснює керівництво діяльністю Департаменту;
несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і
Міністром юстиції за виконання покладених на Департамент завдань;
призначає на посаду і звільняє з посади керівників структурних
підрозділів та інших працівників Департаменту, крім заступників
директора;
визначає ступінь відповідальності заступників директора Держдепрелігій
та керівників структурних підрозділів Департаменту;
притягує до дисциплінарної відповідальності керівників структурних
підрозділів та інших працівників Держдепрелігій, крім заступників
директора Департаменту;
підписує видані в межах компетенції Департаменту накази, організовує
перевірку їх виконання;
затверджує положення про структурні підрозділи Держдепрелігій;
здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
9. У Держдепрелігій утворюється колегія у складі директора
Держдепрелігій, його заступників та керівників структурних підрозділів
Департаменту. У разі потреби до складу колегії можуть входити інші
особи. Персональний склад колегії затверджується Міністром юстиції за
поданням директора Держдепрелігій.
Рішення колегії проводяться в життя наказами Держдепрелігій.
10. Для проведення релігієзнавчої експертизи у Держдепрелігій
утворюється наукова (науково-консультативна) рада, інші дорадчі та
консультативні органи. Склад цих органів і положення про них затверджує
директор Держдепрелігій.
11. Граничну чисельність працівників Держдепрелігій затверджує в межах
граничної чисельності працівників Мін'юсту, визначеної Кабінетом
Міністрів України, за поданням директора Держдепрелігій Міністр
юстиції.
Структуру Держдепрелігій затверджує його директор за погодженням з
Міністром юстиції.
12. Штатний розпис і кошторис Держдепрелігій затверджує його директор
за погодженням з Міністром юстиції та Мінфіном.
13. Держдепрелігій утримується за рахунок державного бюджету в межах
коштів, передбачених на утримання Мін'юсту.
14. Умови оплати праці працівників Держдепрелігій визначаються
Кабінетом Міністрів України.
15. Держдепрелігій є юридичною особою, має самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в Державному казначействі, печатку із зображенням
Державного Герба України та своїм найменуванням.
Джерело: Портал "Законодавство України"
|