ГОЛОВНА · ЄПАРХІЯ · НАШІ БЛАГОЧИННЯ · БІБЛІОТЕКА · СТАТТІ · ДОПОМОГТИ НАМ · ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО · КАЛЕНДАР · ПОШУК · КОНТАКТИ Saturday, November 23, 2024
Навігація
ГОЛОВНА
ЄПАРХІЯ
НАШІ БЛАГОЧИННЯ
БІБЛІОТЕКА
СТАТТІ
ДОПОМОГТИ НАМ
ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО
КАЛЕНДАР
ПОШУК
КОНТАКТИ
FAQ
Зворотній зв'язок
Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний собор
Останні статті
Благовірний великий ...
«Колір чистоти і цно...
28 вересня - пам'ять...
Воздвиження Чесного ...
Життя і страждання С...
Наші друзі off
Чи можна нам причащатися на Великдень?

Чи можна нам причащатися на Великдень?

Питання хороше. Проте воно видає відсутність чіткого розуміння речей. На Великдень не просто можна, але й потрібно причащатися. На користь цього твердження хотілося б навести в узагальненому вигляді низку аргументів:

📍У перші століття історії Церкви, як ми бачимо в канонах і святоотцівських працях, участь у Літургії без причастя Святих Тайн була просто немислимою. Однак згодом, рівень благочестя та розуміння серед християн став падати, і правила підготовки до причастя стали суворішими, подекуди навіть надмірно (у тому числі подвійні стандарти для духовенства та мирян). Незважаючи на це, причастя на Великдень було загальною практикою, досі зберігаючись у всіх православних країнах. Однак дехто відкладає причастя до самого Великодня, ніби їм хтось заважає приступати до Чаші щонеділі Великого посту та всього року. Таким чином, в ідеалі нам слід було б причащатися на кожній літургії, особливо у Великий Четвер, коли було встановлено Євхаристію, на Великдень і на П'ятидесятницю, коли народилася Церква.

📍Тим, на кого покладено покуту через якийсь важкий гріх, деякі духовники дозволяють причаститися (лише) на Великдень, після чого, ще деякий час, вони продовжують нести свою епітімію. Ця практика, яка, проте, не є і не повинна бути загальноприйнятою, мала місце ще в давні часи, на допомогу тим, хто кається, щоб зміцнити їх духовно, дозволивши і їм долучитися до радості свята. З іншого боку, дозволення каючимся причаститися на Великдень вказує на те, що простого перебігу часу і навіть особистих зусиль того, хто кається, недостатньо, щоб позбавити людину від гріха і смерті. Адже для цього необхідно, щоб Сам воскреслий Христос послав світло і зміцнення душі того, хто кається (подібно до того, як преподобна Марія Єгипетська, яка вела розпусний спосіб життя до останнього дня свого перебування в світі, змогла стати на шлях покаяння в пустелі тільки після причастя Христу). Звідси з'явилося і поширилося в деяких місцях помилкове уявлення про те, ніби на Великдень причащаються лише розбійники та блудники. Але хіба Церква має окреме причастя для розбійників і блудників, а інше – для тих, хто веде християнське життя? Хіба Христос не один і той же на кожній літургії протягом року? Хіба Йому не причащаються всі - і священики, і царі, і злиденні, і розбійники, і діти? До речі, слово свт. Іоанна Золотоуста (наприкінці пасхальної утрені) закликає всіх без поділу до причастя Христа. Його заклик «Ті, що постилися і непостилися, — веселіться нині! Трапеза багата: все насичуйтесь! Агнець великий і вгодований: ніхто не піде голодним! явно стосується причастя Святих Тайн. Дивно, що дехто читає або слухає це слово, не розуміючи, що нас закликають не до трапези з м'ясними стравами, а до причастя Христа.

📍Також дуже важливим є догматичний аспект цієї проблеми. Народ штовхається в чергах, щоб купити та скуштувати на Великдень ягнятини – для деяких це єдина «біблійна заповідь», яку вони дотримуються у своєму житті (оскільки інші заповіді їх не влаштовують!). Однак коли в книзі Виходу йдеться про закладання пасхального ягняти, це стосується єврейської Пасхи, де ягня було прообразом Христа-Ягня, закланого за нас. Тому куштування пасхального ягня без причастя Христу означає повернення до Старого Завіту і відмову визнати Христа «Агнцем Божим, Який бере на Себе гріх світу» (Ів 1:29). Крім того, люди печуть всілякі паски чи інші страви, які ми називаємо «паскою». Але хіба ми не знаємо, що “Пасха наша – Христос” (1Кор 5:7)? Тому всі ці великодні страви повинні бути продовженням, але не заміною причастя Святих Таїн. Про це не особливо говориться в храмах, але ми всі повинні знати, що Великдень це поперше Літургія і причастя Христа Воскреслого.

📍Деякі також кажуть, що на Великдень не можна причащатися, тому що потім ти їстимеш скоромне. Але хіба священик не робить те саме? Навіщо тоді відбувається Пасхальна Літургія, і після неї благословляється їсти молочне та м'ясне? Хіба не ясно, що після причастя можна їсти все? Чи, можливо, хтось сприймає Літургію як театральну виставу, а не як заклик до причастя Христа? Якби куштування скоромного було несумісне з причастям, тоді на Великдень і Різдво не відбувалася б Літургія, або не було б розговлення. Причому це стосується всього літургійного року.

Тому «зі страхом Божим, вірою та любов'ю приступимо» до Христа, щоб краще зрозуміти, що означає «Христос воскрес!» і «Воістину воскрес!». Адже Він Сам каже: «Істинно, істинно говорю вам: якщо не будете їсти Плоти Сина Людського і пити Крові Його, то не будете мати в собі життя. Той, Хто їсть Мою Плоть і п'є Мою Кров, має життя вічне, і Я воскрешу його в останній день» (Ів. 6:53-54).'
Коментарі
Немає коментарів.
Додати коментар
Будь ласка, залогиньтесь, що б додати коментар.
Рейтинги
Рейтинг доступний тільки для користувачів.

Будь ласка, залогінтесь або реєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
ДЕРЖАВНІ ДОКУМЕНТИ
Гість
Ім'я

Пароль

Запам'ятати мене



Реєстрація
Забули пароль?
Голосування
Звідки Ви дізналися про наш сайт?

Від знайомих

З іншого сайту

З пошукової системи

Для участі в опитуваннях ви повинні залогінитися.
Міні-чат
Вам необхідно залогінитися.

Немає присланих повідомлень.
Copyright © 2007
Веб-портал Сумської єпархії Православної Церкви України
Редакція Прес-центру залишає за собою право не погоджуватися зі смістом статтей, які присилають читачі. Викладені тут погляди не обов'язково повинні поділяти всі члени редакції прес-центру.
Матеріали Веб-порталу Сумської єпархії ПЦУ можуть бути використані повністю чи частково лише за умови посилання на джерело.