Наші друзі |
|
|
ПОЯСНЕННЯ СВЯТОЇ ЛІТУРГІЇ: ПРОСТО Й ДОСТУПНО |
ПОЯСНЕННЯ СВЯТОЇ ЛІТУРГІЇ: ПРОСТО Й ДОСТУПНО
Усе життя Ісуса Христа відтворене на Службі Божій, яка складається з трьох частин: Проскомидії, Літургії Слова та Літургії Жертви.
Проскомидія - це приготування до Служби Божої й нагадування нам про народження Ісуса Христа у вифлеємському вертепі. Саме тому священник відправляє її не на головному, а на бічному престолі, адже Спаситель народився поза містом, а не в самому Вифлеємі. Над дискосом під час Проскомидії ставиться зірка, яка символізує вифлеємську зірку, що з’явилася з народженням Ісуса й показувала мудрецям зі Сходу місце, де народився Месія.
Священник на бічному престолі, який називається проскомидійник, ставить на дискос Агнець та частиці, а до чаші вливає вино з краплиною води. Під час освячення цей шматок хліба й вино перемінюються на Тіло і Кров Христа Спасителя після того, як священник, вказуючи на них, проголошує слова Христові: „Це моє Тіло”, „Це моя Кров”.
Після Проскомидії словами „благословенне Царство Отця, і Сина, і Святого Духа” починається друга частина Служби Божої, яка називається Літургія Слова й присвячена публічному, апостольському життю Ісуса Христа, Його появі між людьми й проповідуванню Божого Царства. У цій частині Служби Божої читається Євангеліє, що є не просто книгою про життя Ісуса Христа, який об’явився нам у людському тілі і говорив до нас людськими словами, а джерелом Божої мудрості.
Після читання Євангелія й молитов відбувається Великий вхід, коли священник переносить Чесні Дари хліба й вина з проскомидійника на престол. Цей вхід символізує в’їзд Ісуса Христа в Єрусалим, де має відбутися Тайна Вечеря, на якій хліб і вино будуть перемінені на Тіло й Кров Господа і де Він має принести себе в жертву. Цим Великим входом розпочинається третя частина Служби Божої - Літургія Жертви, яка відтворює Страсті, Смерть, Воскресіння та Вознесіння Спасителя.
Під час цього входу ми співаємо херувимську пісню: „Ми херувимів тайно являючи…” та символічно супроводжуємо Ісуса Христа, подібно як супроводжували його апостоли й самі ангели під час в’їзду в Єрусалим. Дари, з якими відбувається Великий вхід, не є ще освяченими й переміненими, але це вже не просто хліб і вино, не просто земні плоди. Це дари, які прийняв у свої руки сам Бог, це немовби тіло, у якому має з’явитися нам Ісус Христос.
Під час освячення хліба й вина слова „Прийміть, їжте, це – моє Тіло… Пийте з неї всі, це є Кров моя…” пригадують нам і відтворюють Страсті та Смерть Ісуса на Голгофі. Роздроблення та вкладення частинки освяченого Агнця до чаші представляє Воскресіння Спасителя. Його душа наново злучилася з тілом. Перед Святим Причастям священник, вкладаючи до освяченого вина частичку Агнця, злучає Тіло з Кров’ю Спасителя, що довершилося в хвилині Його славного Воскресіння.
Піднесення Чаші після Святого Причастя з виголосом „Спаси, Боже, людей твоїх і благослови спадкоємство твоє” пригадує нам Вознесіння Воскреслого Спасителя до неба після сорокаденного перебування з учнями на землі.
о. Павло Райчинець
|
|
Будь ласка, залогиньтесь, що б додати коментар.
|
|
Рейтинг доступний тільки для користувачів.
Будь ласка, залогінтесь або реєструйтеся для голосування.
Немає даних для оцінки.
|
|
|
Вам необхідно залогінитися.
Немає присланих повідомлень.
|
|