ГОЛОВНА · ЄПАРХІЯ · НАШІ БЛАГОЧИННЯ · БІБЛІОТЕКА · СТАТТІ · ФОТО ГАЛЕРЕЯ · МОЛОДІЖНЕ БРАТСТВО · ДОПОМОГТИ НАМ · ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО · КАЛЕНДАР · ПОШУК · КОНТАКТ · Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний соборThursday, August 14, 2025
Навігація
ГОЛОВНА
ЄПАРХІЯ
НАШІ БЛАГОЧИННЯ
БІБЛІОТЕКА
СТАТТІ
ФОТО ГАЛЕРЕЯ
МОЛОДІЖНЕ БРАТСТВО
ДОПОМОГТИ НАМ
ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО
КАЛЕНДАР
ПОШУК
КОНТАКТ
Архів файлів
FAQ
Зворотній зв'язок
Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний собор
Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний собор
Всі статті
Проповіді
Мистецтво
Статистика
Богослів'я
Суми і Сумщина
Історія Церкви
Релігія - Політика
Християнські свята
Магія, астрологія, окультизм
Піст у житті християнина
Останні статті
Благовірний великий ...
«Колір чистоти і цно...
28 вересня - пам'ять...
Воздвиження Чесного ...
Життя і страждання С...
Наші друзі off
Чому християни святкують неділю, в не суботу?

Чому християни святкують неділю, в не суботу?


Шанування суботи як дня спокою і відпочинку було загальноприйнятим правилом у старозавітному юдейському суспільстві. Сама назва цього останнього дня седмиці, субота, походить від єврейського слова «шабат», що означає «спокій».

Традиція шанування цього дня виникла одразу після виходу євреїв з єгипетського полону: в книзі Вихід (16: 22 – 30) описано, як Мойсей отримав одкровення про шанування сьомого дня, суботи, а також згадується про те, що в цей день Господь не посилав юдейському народу манну небесну, даючи напередодні її на два дні споживання. Пізніше це закріпилося в декалозі, ставши четвертою заповіддю: «Пильнуй день суботній, щоб свято зберігати його, як заповів тобі Господь, Бог твій; шість днів працюй і роби всякі діла твої, а день сьомий – субота Господу, Богу твоєму. Не роби [в ньому] ніякої справи… і пам’ятай, що [ти] був рабом у землі Єгипетській, але Господь, Бог твій, вивів тебе звідти рукою міцною і силою великою, тому і повелів тобі Господь, Бог твій, дотримувати дня суботнього» (Втор. 5: 12 – 15).

Народжений від жінки-юдейки, Господь наш Ісус Христос став членом юдейського народу і тому підпорядковувався закону Мойсея: «Не думайте, що Я прийшов порушити Закон або Пророків: не порушити прийшов Я, а виконати» (Мф. 5: 17). Так, Син Божий дотримувався суботнього закону, але при цьому не зупинився на дотриманні лише букви закону (як це робили книжники і фарисеї), а вказав юдеям на значно важливіший сенс і значення суботнього дня: замість «не робити нічого» Він власним прикладом закликав робити справи добра і милосердя, освячуючи суботу богоугодними ділами.

Нині ми з вами називаємося християнами, послідовниками Господа нашого Ісуса Христа, ми живемо за Новим Завітом, ведемо літочислення від Різдва Христового і є членами Церкви Христової.

В умовах Нового Завіту Бога з людиною, ще з апостольських часів, з усіх днів тижня особливо було виділено пошаною той, який слідував за суботою. У грекомовному християнському середовищі він отримав назву «κυριακὴ ἡμέρα» (день Господній). Зрозуміло, що ця назва була пов'язана з подією, яка особливо згадується в цей день – з Воскресінням Господа нашого Ісуса Христа, Який, «воскреснувши вранці в перший після суботи день, насамперед явився Марії Магдалині» (Мк. 16: 9). Ми називаємо день після суботи неділею.

Неділя для православних християн є особливим, святковим днем, адже саме в цей день воскреслий Ісус Христос звільнив людство з полону гріха, відбулося оновлення всього світу. День воскресіння запевняє нас у тому, що й ми, віруючи в Господа, можемо осягнути життя вічне, нетлінне. Бо, за словами апостола Павла, «якщо Христос не воскрес, то вiра ваша марна: ви ще у грiхах ваших. Тому i тi, що вмерли у Христi, загинули» (1 Кор. 15: 17 – 18).

Вже в І столітті, в апостольські часи, неділя стала днем здійснення таїнства Євхаристії і днем спогаду події Воскресіння Христового. У ІІ столітті неділя була основним днем для богослужбових зібрань перших християн. А офіційно неділя як день відпочинку закріпилась за часів імператора Костянтина Великого, в 321 році.

Святкування ж суботи на старий манер засуджується Церквою. Так, 29-м правилом Святого Помісного Собору Лаодикійського постановляється: «Не подобає християнам юдействувати, й у суботу святкувати, але працювати їм у цей день, а день недільний переважно святкувати, якщо можуть, як християни. Якщо ж виявиться, що юдействують, нехай буде анафема від Христа».

Святий апостол Павло у своїх посланнях багато писав про втрату значення старозавітної обрядовості, зокрема щодо обряду обрізання, дотримання суботніх обмежень тощо: «Глядiть, браття, щоб хто не звабив вас фiлософiєю й марною оманою, за переказом людським, за стихiями свiту, а не за Христом» (Кол. 2: 8 ). Таким чином, вже в перші віки християнства юдейська субота, як і всі старозавітні свята, була віднесена до обрядового закону, що втратив значення, до «тіней майбутнього» (Кол. 2: 17) і прообразів новозавітної благодаті.

Слід також підкреслити, що вшанування неділі, дня Воскресіння Христового, виводить нас від кола часу земних реалій до реалій вічного буття у Небесному Царстві. Бо сьомий день, субота, знаменував собою завершення творіння видимого світу і всього, що в ньому. Цей день вінчав цикл тижня, який раз за разом повторюється. А Христове Воскресіння є початком нового, вічного життя, яке виходить поза це коло тимчасовості. Воно стає восьмим днем у семиденному циклі, виходячи в нову реальність. Воно є і завершенням старого буття, і першим днем буття нового, яке не завершується вже темрявою нічною, як всякий день, але наповнене невечірнім Божим світлом.

Коментарі
Немає коментарів.
Додати коментар
Будь ласка, залогиньтесь, що б додати коментар.
Рейтинги
Рейтинг доступний тільки для користувачів.

Будь ласка, залогінтесь або реєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
ДЕКЛАРАЦІЯ
ДЕРЖАВНІ ДОКУМЕНТИ
Время портала
Гість
Ім'я

Пароль

Запам'ятати мене



Реєстрація
Забули пароль?
Голосування
Звідки Ви дізналися про наш сайт?

Від знайомих

З іншого сайту

З пошукової системи

Для участі в опитуваннях ви повинні залогінитися.
Міні-чат
Вам необхідно залогінитися.

Немає присланих повідомлень.
Copyright © 2007
Веб-портал Сумської єпархії Православної Церкви України
Редакція Прес-центру залишає за собою право не погоджуватися зі смістом статтей, які присилають читачі. Викладені тут погляди не обов'язково повинні поділяти всі члени редакції прес-центру.
Матеріали Веб-порталу Сумської єпархії УПЦ КП можуть бути використані повністю чи частково лише за умови посилання на джерело.