ГОЛОВНА · ЄПАРХІЯ · НАШІ БЛАГОЧИННЯ · БІБЛІОТЕКА · СТАТТІ · ФОТО ГАЛЕРЕЯ · МОЛОДІЖНЕ БРАТСТВО · ДОПОМОГТИ НАМ · ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО · КАЛЕНДАР · ПОШУК · КОНТАКТ · Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний соборTuesday, April 16, 2024
Навігація
ГОЛОВНА
ЄПАРХІЯ
НАШІ БЛАГОЧИННЯ
БІБЛІОТЕКА
СТАТТІ
ФОТО ГАЛЕРЕЯ
МОЛОДІЖНЕ БРАТСТВО
ДОПОМОГТИ НАМ
ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО
КАЛЕНДАР
ПОШУК
КОНТАКТ
Архів файлів
FAQ
Зворотній зв'язок
Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний собор
Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний собор
Всі статті
Проповіді
Мистецтво
Статистика
Богослів'я
Суми і Сумщина
Історія Церкви
Релігія - Політика
Християнські свята
Магія, астрологія, окультизм
Піст у житті християнина
Останні статті
Благовірний великий ...
«Колір чистоти і цно...
28 вересня - пам'ять...
Воздвиження Чесного ...
Життя і страждання С...
Наші друзі off
Хрещення Господнє

Хрещення Господнє


Які бувають життєдайні та які бувають страшні води... На початку Книги Буття ми читаємо про те, як над водами носилося дихання Боже і як із цих вод виникали всі живі істоти. Протягом життя всього людства – але так яскраво у Старому Завіті – ми бачимо води як спосіб життя: вони зберігають життя спраглих у пустелі, вони оживлюють поле та ліс, вони є знаком життя та милості Божої, і у священних книгах Старого та Нового Завіту води являють собою образ очищення, омивання, оновлення.
Але які бувають страшні води: води Потопу, у яких загинули всі, хто не міг устояти перед судом Божим; і води, які ми бачимо протягом усього нашого життя, страшні, згубні, темні води повеней.
І ось Христос прийшов на Йорданські води; у ці води вже не безгрішної землі, а нашої землі, аж до надр своїх оскверненої людським гріхом і зрадою. І у ці води приходили омиватися люди, що каються за проповіддю Іоанна Предтечі; які важкі були ці води гріхом людей, які ними омивались! Якби ми тільки могли бачити, як ці води, що омивають, поступово важчали і ставали страшними цим гріхом! І в ці води прийшов Христос зануритися на початку Свого подвигу проповіді і поступового сходження на Хрест, зануритися в ці води, що носять увесь тягар людського гріха – Він безгрішний.
Цей момент Хрещення Господнього – один із найстрашніших і найтрагічніших моментів Його життя. Різдво – це мить, коли Бог, за Своєю любов'ю до людини бажаючий врятувати нас від вічної смерті, зодягається в людське тіло, коли тіло людське пронизується Божеством, коли оновлюється воно, стає вічним, чистим, світлозорим, тим тілом, яке шляхом Хреста, Воскресіння , Вознесіння сяде праворуч Бога і Отця. Але в день Хрещення Господнього завершується цей підготовчий шлях: тепер, дозрілий уже в Своєму людстві Господь, що досяг повної міри Своєї зрілості Людина Ісус Христос, що з'єдналася досконалою любов'ю і досконалим послухом з волею Отця, йде вільною волею, вільно виконати те, що Предвічна Рада накреслила . Тепер Людина Ісус Христос цю плоть приносить у жертву і в дар не тільки Богу, але всьому людству, бере на свої плечі весь жах людського гріха, людського падіння, і поринає в ці води, які є тепер водами смерті, образом смерті, несуть у собі все зло, всю отруту і всю смерть гріховну.
Хрещення Господнє, у подальшому розвитку подій, найближче схоже на жах Гефсиманського саду, на відлученість хресної смерті і на сходження в пекло. Тут теж Христос так з'єднується з долею людською, що весь її жах лягає на Нього, і зішестя в пекло є останньою мірою Його єдності з нами, втратою всього – і перемогою над злом.
Ось чому так трагічне це величне свято, і ось чому води йорданські, що носять весь тягар і весь жах гріха, дотиком до тіла Христового, тіла безгрішного, пречистого, безсмертного, пронизаного і сяючого Божеством, тіла Боголюдини, очищаються до глибин і знову робляться первісними водами життя, здатними очищати і омивати гріх, оновлювати людину, повертати йому нетління, прилучати його Хресту, робити його чадом уже не тіла, а вічного життя, Царства Божого.
Яке трепетне це свято! Ось чому, коли ми освячуємо води в цей день, ми з таким здивуванням і благоговінням на них дивимося: ці води зішестям Святого Духа стають водами Йорданськими, не тільки первісними водами життя, але водами, здатними дати життя не тимчасове, але й вічне; ось чому ми долучаємося до цих вод благоговійно, трепетно; ось чому Церква називає їх великою святинею і закликає нас тримати їх у домах на випадок хвороби, на випадок душевної скорботи, на випадок гріха, для очищення та поновлення, для прилучення до новизни очищеного життя. Будемо ж споживати ці води, торкатимемося до них благоговійно. Бо почалося через ці води оновлення природи, освячення творіння, перетворення світу. Так само як у Святих Дарах, і тут ми бачимо початок майбутнього віку, перемогу Божу та початок вічного життя, вічної слави – не тільки людини, а й усієї природи, коли Бог стане всім у всьому.
Слава Богу за Його нескінченну милість, за Його Божественну поблажливість, за подвиг Божого Сина, що став Сина людським! Слава Богу, що Він оновлює і людину і долі наші, і світ, в якому ми живемо, і що жити ми все-таки можемо надією вже здобутої перемоги і радістю про те, що ми чекаємо дня Господнього, великого, дивного, страшного , коли засяє весь світ благодаттю прийнятого, а не тільки даного Духа Святого! Амінь.

митрополит Антоній Сурожський

Коментарі
Немає коментарів.
Додати коментар
Будь ласка, залогиньтесь, що б додати коментар.
Рейтинги
Рейтинг доступний тільки для користувачів.

Будь ласка, залогінтесь або реєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
ДЕКЛАРАЦІЯ
ДЕРЖАВНІ ДОКУМЕНТИ
Время портала
Гість
Ім'я

Пароль

Запам'ятати мене



Реєстрація
Забули пароль?
Голосування
Звідки Ви дізналися про наш сайт?

Від знайомих

З іншого сайту

З пошукової системи

Для участі в опитуваннях ви повинні залогінитися.
Міні-чат
Вам необхідно залогінитися.

Немає присланих повідомлень.
Copyright © 2007
Веб-портал Сумської єпархії Православної Церкви України
Редакція Прес-центру залишає за собою право не погоджуватися зі смістом статтей, які присилають читачі. Викладені тут погляди не обов'язково повинні поділяти всі члени редакції прес-центру.
Матеріали Веб-порталу Сумської єпархії УПЦ КП можуть бути використані повністю чи частково лише за умови посилання на джерело.